October 14, 2010

hari ketiga : phuket dan krabi

hari ketiga : 06 oct

lepas breakfast (actually breakfast di thailand tidaklah seteruk jika di bali. kalau di bali, babi di merata pinggan. sungguh tidak menyelerakan.) kami packing barang untuk next trip iaitu krabi! i was so excited sebab tak sabar nak ke sana. island nya tersangatlah cantik tidak terperi. orang kata..

trip ke krabi makan masa 2 jam actually. tapi dlm perjalanan tu, kami singgah di Island Safari, Phang Nga. ada elephant trekking plus ATV. memandangkan tidak cukup masa, proceed dengan elephant trekking je lah. waah~ best gila naik gajah lalu lalu air sungai kecik. sila layan gambar..

 dah macam hero heroin hindustan dah

 ok.. ke king and queen of thailand?

 perlu ke payung tu liza ooi? heh.

ok. sesampai di Krabi La Playa, kami keluar dan mencarik motor untuk disewa. senang sikit nak meronda malam malam. boleh jalan gi pasar malam krabi. oh oh.kat sini famous pancake. lebih kurang macam roti canai tapi lain sikitlah. sedap makan waktu panas woo. di phuket ada juga jual tapi mahal. 50baht sekeping. kat sini 20baht yang paling basic. ada di satu tempat tu, 15baht je. anyway, pergi krabi mesti cuba pancake ya.

 pancake terhangat di krabi

 i like her shop. it is clean, tidy..

and yummeah!!


next entri sambung lagi cerita hari ke empat dan aktiviti di krabi. huh. bila nak habis nih. ngeee~~


2 comments:

  1. wah2...bestnyer dpt gi phuket...kite nie bile la gaknya dpt jenjalan sana ek...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...