January 30, 2011

bila kaki gatal nak berjalan

minggu lepas dan minggu depan adalah sangat menyeronokkan. semuanya kerana masa weekend untuk berjalan. yeah~ oops. tapi bukan di oversea pun. hanya di 'Malaysia Truly Asia' sahaja. =)

minggu lepas kami di PD dan kami stay di Glory Beach Resort. waktu malam macam biasa mesti ada sesi BBQ. sedap pulak makan gelap gelap. heh~

dan, minggu depan aku dan family-in-law akan ke Janda Baik Pahang sebab ada Family Day. mesti ada banyaaaak hadiah akan dapat sebab ada sukaneka pagi. hehehe..  dan kami akan stay di Wadi Samrah Resort. yeay yeay~dan of coz ada sesi BBQ lagi. =)

sebenarnya aku nak cerita pasal link link di internet yang akan aku guna untuk me-riki tempat tempat menarik sebelum sibuk nak berjalan. selalunya aku akan me-riki hotel dan baca lah all the reviews about the hotel atau resort sebelum confirmkan untuk menginap.

kalau jalan jalan dalam Malaysia, aku mesti akan klik di journeymalaysia : http://www.journeymalaysia.com/ 


kalau nak ke over the sea aku akan klik di tripadvisor : http://www.tripadvisor.com/


bagi aku, dua dua link ini sangat membantu aku. contoh, sekarang ni, aku sedang me-riki pasal Hard Rock Hotel Penang. instead of aku bukak website Hard Rock Hotel, aku juga rajinlah membaca review (lebih kepada pujian dan kutukan) pasal hotel tu kat tripadvisor. dulu, sebelum trip ke Krabi & Bali, tripadvisor jugalah tempat aku mengorek info.

mode : berangan =P


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...