July 8, 2015

Johor Bahru Day 1 : KSL Hotel & Resort, Restoran Singgah Selalu, Istana Diraja Bukit Serene

10 June 2015
Johor Bahru, Johor

Balik cuti dari Indonesia kali ini memang takde perancangan nak berjalan ke mana. Khusus balik sebab sebelum start puasa aja. Suami pun memang balik bercuti, bukan ada kerja atau apa. Jadi, kaki gatal macam nak berjalan ke Selatan. Sebena teringin mau makan Tahu Bakar JB! Kebetulan, minggu yang plan nak berjalan tu, cuti sekolah. Lagi pula, memang Ijon & Liza (antara ahli #gametepikolam Ducktourtrip dan kebanyakan trip kami memang merekalah ahli rombongannya pun kalau bukan Wak) juga nak bawak anak anak diorang berjalan ke Legoland. Short plannya, tempah apartment kat Agoda, jalaaaann! Yeay, JB here we come again!

Kami (my lil family je, famili Liza bertolak malam lepas kerja) bertolak dari Klang lebih kurang pukul 11 pagi dan sampai bandar JB tepat jam 4 petang. Sebab ter-excitednya nak ke Legoland, dan juga tak sempat beli tiket online, kami terus ke kaunter tiket di Nusajaya nuu. Aduhai, rupanya mereka jual daily ticket tru counter. Harini nak masuk, harini baru beli tiket. Otherwise, kena beli online. Beli online yang untungnya, dapat early bird discount. Dan ada macam macam diskaun lagi. Beli kat kaunter pulak dapat MyKad discount kalau warganegara Malaysia. Korang boleh klik SINI untuk website Legoland atau SINI untuk carik carik Legoland tiket mana yang sesuai k. 


Tiket Legoland Park yang berjaya dibeli pada hari ke3

Check in apartment yang kami tempah di Agoda.com, kami pilih KSL Hotel& Resort lagi kali ni. Dah usha jugak Legoland Hotel, tapi mahal tersangat tahap cipan punya mahal untuk satu malam, lupakanlah hasrat ye.. Maybe next time, waktu bukan cuti sekolah atau cuti sewaktu dengannya. Yang bestnya duk apartment sini, living hall besar dan ada kitchen kabinet dengan alat masak yang lengkap. Untuk apartment 2 bilik dengan 2 famili kecik kira berbaloi jugaklah. Dan paling best dapat masuk free Dinosaur Water Theme Park. Kalau tidak kena bayar sorang rm50. Mandilah puas puas dengan dinosaur kat dalam tu. Hehe..


Dinner di Restoran Singgah Selalu memang wajib, kot, bagi suami aku nih. Suami aku ni memang teruja lebih kalau ada di JB sebab tempat belajar dia dulu katakan. 6 tahun duk JB kan.. Dinner dengan sepupu aku yang memang kerja di JB : Bancik, Nadia & Adam. Lepas dinner menyinggah ke perkarangan Istana Diraja Bukit Serene yang sangat cantik. Ada crown diraja uols! Dari jauh nampak bukan meriah nengok orang lepak lepak depan pagar rumah Sultan Johor. Hehe.. Lepak sana sampai Ijon dan anak anak sampai, then terus ke hotel. 

Annya Nopal di Perkarangan Istana Diraja Bukit Serene






 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...