July 10, 2015

Johor Bahru Day 3 : Legoland Malaysia Theme Park, Steamboat Dataran JB

12 June 2015
Johor Bahru, Johor


Plan harini, ke Legoland!! Anak anak semangat, mommies and daddies tumpang semangat. Diorang ni (ada 4 orang dak kecik kali ni) dari semalam asyik lah sebut “Legoland yang hebat”. Memang berjangkitlah semangatnya, kan. Ahahahaa.. 



Kami tiba di Nusajaya lebih kurang jam 11 pagi. Masih hujan. Jadi, kami berteduh dan lunch dulu di salah satu restoran di luar kawasan Theme Park. Tepat jam 12 tengahari barulah kami ke kaunter untuk beli tiket. Alhamdulillah, dapat diskaun bila tunjuk MyKad. Dan dapat vaucer makanan berjumlah RM70 yang boleh di-redeem dalam Theme Park. Seperti Theme Park yang lain juga, misi utama adalah untuk menggembirakan hati Annya Nopal. Bagilah diorang main apa jenis rides yang boleh main. Aku dan suami tumpang happy. Mohla tengok gambar gambar yang ada..  














Kat dalam ni semua ada dan semua senang. Ada beberapa surau yang bersih dan besar. Ada nursery or baby room. Ada restoran. Ada tempat lepak yang beratap. Ada banyak tempat boleh refill soft drink dan boleh beli popcorn kalau lapar. Pendek kata, sebijik sama lah macam Theme Park di mana mana pun. Kebanyakan ride kat sini, budak budak boleh naik. Dan boleh ditemani parents. Legoland Theme Park Malaysia tutup pukul 7 malam pada cuti sekolah. Kami yang masih belum puas main dan tak sempat explore satu Legoland memanglah rasa berat nak keluar. Sampai kena halau (secara hormat ye), keluar jugaklah kami terkedek kedek. Sebelum pulangkan stroller yang disewa, menyinggah dulu ke Legoland Shop yang besar dan banyaaaaak pilihan itu. Memang tak reti nak keluar agaknya, sampai kedai dah tutup separuh pintu barulah paham. Sampaikan nak collect gambar, kedai gambar tu pun pun tak sanggup terima kami. Tak terima langsung pelanggan dah. Yela, staff nye pun nak balik rumah.. Hehe..

Balik dari Legoland kami singgah Dataran JB, tapau makanan sahaja. Tahu bakar JB menu wajib. Steamboat JB menu mesti ada. Semua tu kami makan kat apartment je lah. Selesa sikit dengan anak anak yang kepenatan. Kami pun boleh makan dengan tenang. Lepas makan, berkemas kemas. Jam 4 pagi checkout, kami pulang ke Kuala Lumpur. Insha Allah akan ke JB lagi. Kita tawan Legoland Water Theme Park pulak. Yes, Legoland yang hebat!!









No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...