December 31, 2014

Surabaya - Kotabaru 21.12.2014

Hari 6 : Pulang ke Kotabaru, Kalimantan Selatan

Hari terakhir kami di Kota Surabaya. Alhamdulillah segala urusan kami dipermudahkanNya. Cuaca yang tak menentu, hujan siang hari kadang kadang di malam atau pagi hari, perjalanan kami semua berjalan lancar. Syukur! Betul kata seseorang, 'MUSAFIR itu mengajar kita bergantung dan berharap pada Nya'

Jam 6 pagi kami sudah bersiap ke Bandar Udara Juanda, terus ke terminal domestik. Tujuan penerbangan ke Kotabaru, Kalimantan Selatan dengan menaiki pesawat Kalstar. Pulang ke rumah suami bersama Atok Genma. Lebih kurang pukul 12 tengahari tiba di Kotabaru. Balik balik terus siap siap masak untuk makan tengahari. Makan ler sebab pagi tak sempat breakfast. Tengah sibuk masak, terpikir, tak sangka pulak Atok Genma dah sampai di rumah kami disini. Terima kasih suamiku atas semua perjalanan di Surabaya ditaja sepenuhnya. Terima kasih bawak our little family jalan jalan lihat dunia. Ecewah!

Aku pulak sudah mula menghitung hari pulang ke Malaysia. Pastu dah tergedik gedik menghitung hari untuk rencana liburan kami di awal minggu dalam tahun 2015. Tak sabar!! Cant't wait!! Eksaited!! Rasa nak lompat bintang 3 kali. Ahahaha!

See you guys, soon! Tq sudi jengah blog ku. Ada apa yang kurang, sila lah komen ya..


Lihat juga :
Salam dari Jawa Timur, Indonesia
Hari 1 : Kota Surabaya (Bandar Udara Juanda, Tunjungan Plaza Mall)
Hari 2 : Kota Surabaya (Monumen SuroBoyo, House of Sampoerna, Jembatan Merah Plaza, Masjid Cheng Hoo Surabaya), Kota Malang (Malang Town Square)
Hari 3 : Kota Malang - Batu (Agrowisata Kebun Apel, Museum Angkut & Movie Star Studio)
Hari 4 : Kota Malang - Batu (Batu Night Spectacular) 
Hari 5 : Kota Malang, Pasuruan (Masjid Cheng Hoo Pandaan), Sidoarjo (Lumpur Lapindo), Kota Surabaya


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...